23 Kasım 2007 Cuma

yeniden koşmak...rahatlatıcı bir duygu :)

Bugün yeni bir spor programına başladım ki yeniden spor yapmaya başlamak beni her ne kadar yorsa da huzur verdiği için bırakmamam gereken birşey. Yeni programımız şöyle:
  1. 10X3 sırtüstü yatarak bacağı karna çekme ve dizi kırmadan aşağı indirme ve tekrar karna çekme. Bu esnada beli yerden kaldırmıyorsunuz ki bu nokta önemli. Bu ayki Men's Health Journal'ı alın resimli olarak anlatılıyor. Bu hareket 2 ay yapılacak ki olimpiyat sporcularının antremanı için altyapı çalışması. Bu hafta barfiks demirim de gelecek ve yaza baklalı bir karın inadımda ciddi olduğumu görecek dünya alem :) Mekiği bıraktım çünkü hazırlığını yaptığım hareket mekiğin çok ötesinde gelişme sağlayacak. MHJ alın öğrenin ;)
  2. Çok yeni bir şey değil bu, 12x4 şınav. set araları 30sn dinlenme var. Burada sayı 20'ye kadar artacak zamanla, daha sonra da set sayısını arttıracağım.
  3. Herkese en zor gelecek kısım ki benim en çok sevdiğim kısım aynı zamanda: Her zamanki eğimli İzkent-Evka-1 parkurumda 3km'lik koşu. Hayatta yapmaktan çok zevk aldığım bir şeyi daha bulmuş oldum bu sene. Soğukta mevcut mesafe bile baya yorucu oluyor, havalar ısınınca mesafe +6km'ye çıkacak. Evden Karşıyaka olayını gerçekleştireceğim :)
Yoruldum bir film izleyip yatacağım, yarın tüm gün Jonathan'a ev bakmakla geçeceği için yorulacağız, biraz dinlenelim. Herkese bol sporlu günler ;)

7 yorum:

Görkem PAÇACI dedi ki...

Ya bu 1. tarif ettiğin hareketi, spor salonuna başladığımda hoca bana yaptırmıştı.

Daha zor ve yorucu bir hareket bilmiyorum henüz, adamın canına okuyor :)

Yalçın AYDIN dedi ki...

Aşırı rüzgar koşmamı engelliyor, en azından caydırıcılık konusunda çok etkili :) o yüzden koşma olayına havalar düzelene kadar ara verdim ve diğer bölümlerin dozajını arttırdım. Yeni program şöyle:
-karın çalışması: 4X10
-şınav: 4X15
-barfikse 60sn asılma, ön hazırlık çalışması
Esneklik için bir hareket daha eklenecek ki birkaç ay sonra geçeceğim barfikste cam sileceği hareketi için esnekliğe ihtiyacım olacak.

Görkem PAÇACI dedi ki...

Ya spor dokunur bilgisayarcı adama, dikkatli ol hocam.

Bak tüylerim diken diken oldu şimdi :)

Yalçın AYDIN dedi ki...

Şınavda 3 tekrardan sonra bileklerim ağrımaya başlıyor, tırstım ben de, bugün de ağrı yaparsa bundan sonra 3x15'de bırakacağım sanırım.

Vace dedi ki...

ben şimdilik 10x2 takılıyom şınav ve şu karın hareketinde :)

pazarları da uygun olursam bi koşup geliyom 3-4 km :D

Yalçın AYDIN dedi ki...

Hava da ya yağmurlu ya da soğuk. En son koşuğumda boğazım yanıyordu o yüzden şuan cesaret edemiyorum marta koşuya geri döneceğiz :)

Şınavı 20x3'e çevirdim, daha etkili oluyor. Karın hareketini de 20X3'e çıkardım. Degide önerilene göre çok zorluyorum ama 'no pain, no gain!'

Bir de kapı barfiksi al Veysel, 17'ye aldım ben çok sağlam ve pratik. Sonunda banyoda yüksekçe bir yer buldum da olması gerektiği gibi çalşabiliyorum.

Peki boşuna mı uğraşıyoruz? Hayır :) Karın bölgesi öne çıktı ve göbek yağı baya azaldı, kolda sorunumuz yoktu zaten de göğüs ve omuzdan ayrılma daha belirgin, göğüs de sadece şınav çektiğimizi düşünürsek iyi gidiyor, büyük göğsü erkekte çok da çekici bulduğum söylenemez, kıvamında bırakmalı :D

Yalçın AYDIN dedi ki...

Şınav olayı oturdu artık tek sette 40 çıkarabiliyorum, sırt bölgesinde etkisi görülebiliyor ama hala bel bölgesinde yağ var, oraya özel hareket bulmamız lazım :) 8Kg lık ağırlık alıp kollardaki ağırlığı aşağı yukarı hareket ettirdiğimiz esneme hareketi dışında hareket bilen varsa öne çıksın.