13 Ekim 2007 Cumartesi

Bourne Ultimatum (2007) [3/3]

Uzun yazı okumaktan hoşlanmayanlar için özet: Mükemmel bir aksiyon filmi, serinin en iyisi, mutlaka görün! Ama, ben olsam öncelikle ikinci filmi yani supremecy'yi izlerdim çünkü doğrudan o filmle bağlantılı karakterler var. İlk iki filmi izlememiş olanalara yardımcı olmak için özet bilgi geçiyorlar ama 'özet', ben en azından ikincinin izlenmesi konusunda ısrarlıyım.


Ve üçlemeyi tamamladık :) Filme geçmeden önce teknik bilgileri vereyim. 700Mb'lık Pony sürümününden izledim, görüntüler çok iyi, ses stereo AC3, sonuç olarak bu boyut için mükemmel bir kalite yakalamışlar diyebilirim. Hem torrent hem de ed2k ayağında kolayca sahp olabilirsiniz, ben üyelik gerektiren bir tarcker'dan torrent kullanarak 3 saat gibi bir sürede edindim, hız 90-100k arasında değişiyordu, 1 oranını tutturmak için hala da upload ediyorum. Filmin bütçesi ilk iki filmin bütçesi kadar yani, $138,000,000; hasılatı ise sadece ABD'de $222,788,180. Bizde dün vizyona girdi ve muhtemeln bu haftanın en başarılı gişe hasılatına da sahip olur. Baya kar etmiş bir film için korsana hayır çığırtkanlığı yapmaya gerek, DVD satışlarından bunu daha da arttıracakları kesin yani bu film için gönül rahatlığıyla peer-to-peer edinimi yapın ;)

Film, ikinci filmde aksiyon kısmının bittiği yerden yani Moskova'dan devam ediyor. İlk filmin kapanış sahnesi olan New York sahnesi ise filmin ortasında görünüyor, o yüzden ikinci filmi izleyin diyorum. Julia Stiles bu filmde de karşımıza çıkıyor, kendsisi eskisi kadar güzel gözükmediyse de bu seride, hala tatlı bir hatun ve Ultimatum'da Bourne'un kankası ve güvendiği tek kişi konumunda. Filmin başında ikinci filmin sonuçlarına bakıyor ve Bourne'un hala tehdit olduğu ve ortadan kaldırılması gerektiğinden yola çıkarak adamımızın peşini bırakmıyorlar. Tek başına kalmış olan Bourne'un tek amacı da hala tam net bilmediği geçmişini tamamen aydınlığa çıkarmak yani 'Identitiy' olayını çözüme bağlamak. 'Supremacy' konusu ise hala Bourn'un elinde, geriye kalan herkes Bourne'un bir adım gerisinden geliyorlar. Film çok taze olduğu için detaya girmiyorum, herşey 'spoiler' konumuna girer muhtemelen.

Ultimatum, üç film içinde en çok aksiyona sahip ve bence en başarılı film. Tek 'hadi canım' dedirten sahnesi vardı ama onu da deşifre edemiyorum çünkü önemli bir sahneydi. Neyse sonuç olarak imdb'de aldığı puanı hakettiğini ve aksiyon filmi sınıfında bu sene daha iyi bir film izlemediğimi düşünüyorum. Sinemada gidilmeyi hakeden bir film, en azından 5.1 ses dublajına sahip sunumları çıkana kadar ;)

Ultimatum'da adındaki gözdağı verme olayı mevcut ve ilk iki filmin isimleri olan Identitiy ve Supremecy geçerliliğini koruyor. Bourne siz benim peşimi bırakmazsanız ben de sizin peşinizi bırakmam der gibi. Ek olarak üç film de Moby'nin çok sevdiğim Extreme Ways şarkısı ile bitiyor ve filmi daha çok sevmeme katkıda bulunuyor.

Sunum bilgilendirme:
DVDScr: The.Bourne.Ultimatum.2007.R5.XviD.AC3-PONY.avi
2 kanal AC3 96kbps, 720X304, xvid, 774kbps,

Benim notum: 9/10
Body count: henüz bilgi yok, güncellenecek...

2 yorum:

Vace dedi ki...

Dün sinemada gittim, gayet başarılı bir film.


SPOILER

Body counttan kastın asıl elemanın öldürdüğü adam sayısı ise, sanırsam 1 :)

Yalçın AYDIN dedi ki...

body count = toplam ceset yani ölü insan sayısı.