14 Ekim 2007 Pazar

R5 sunum bolluğu

Uzun zamandır Bluray ve HD.DVD ripleri ile ilgilindiğimden ve DVD Rip'in altında kaliteye sahip sunumlara bakmadığımdan DVD.Screener tarafını gözden kaçırıyormuşuz. R5 DVD'ler tek taraflı yani 4.5GB'lık DVD'ler demek, çift katmanlılar R9 oluyorlar. R5'ler Rusya gibi korsanın çok yoğun olduğu ülkelerde diğer ülkelerden daha önce piyasaya sürülmüş, az işlenmiş, ekstra içermeyen saf film DVD'leri diyorlar ki kar kardır diyeceklerine göre mantıklı. Peki R5'in bize ne yararı var? Diğer ülkelerde DVD'ler çıkmadan R5'ler piyasada oluyor ve DVD.Screener olarak sunumlar da aşırı kaliteli olmasalarda bize sunulmuş oluyorlar.

R5'ler vizyon filmlerini içerdiği için hem ed2k hem de torrent ağında çok hızlı edinilebiliyorlar çünkü paylaşanı yani talebi fazla. Bu yolla kimileri henüz Türkiye'de gösterime girmemiş, kimileri ise son 1 ay içinde vizyona girmiş baya bir film indirdim. Hepsinin ortak noktası 2 kanal ses ve çok ahım şahım olmayan ama kötü de olmayan video kalitesi. Neler var ortalıkla şöyle bir bakmak gerekirse:
  • 3.10.To.Yuma.R5.LINE.XViD-PUKKA.avi
  • Flash.Point.2007.SUBBED.DVDScr.XviD-ZY.avi
  • Georgia.Rule.2007.DVDRip.X264.AAC.HalfCd.iNT-TLF.mkv
  • Rise.Blood.Hunter.(2007).LiMiTED.DVDSCR.XViD-QuidaM.avi
  • War.2007.R5.XviD.AC3-PONY.avi
  • The.Simpsons.Movie.2007.DVDSCR.XviD.AC3-BKL.avi
- Georgia Rule, çok ahım şahım olmayan tüketim filmi havasında
- Flash Point Hong Kong stili vurdulu kırdılı bir film
- War bunun Amerikan versiyonu denilebilir ki kadrosunda Jet lee ve Jason Statham'ı barındırıyor
- Rise Blood Hunter, Lucy Lu'lu vampir filmi
- Simpsons sevmem ama gene de edindim :)
- 3.10 To Yuma buradaki en kişilikli ve kaliteli yapım, uygun fırsatta izlenecel

Artık arşiv olayı biraz saçma geliyor. Bir filmi edinirsiniz ve eğer çok çok sevmezseniz tekrar seyretmezsiniz ancak eşe dosta yararı olur ya da hatunlara geniş film koleksiyonunuzdan bahsederken konu malzemesi olur :) Elimdeki film sayısı 1000 küsür oldu, liste falan da yok, verdiğim bir DVD geri gelmezse ruhum bile duymayacak yani. Tekrar liste yapsam mı diye düşünüyorum ama düzenli olarak yeni formatların çıktığı günümüzde DVD, divx arşivi yapmak çok da mantıklı gelmiyor. Düşünsenize zamanında VHS koleksiyonu olanların kaçı hala bunları bulunduruyorlardır ki? 320X240 lık VCD'nin hemencecik gözden düştüğü günümüzde (hala izleyenleri var ama şahsen ben başka formatta bulunamayacak bir film değilse bulaşmam!) High Def çılgınlığı ile 5 seneye DVD'lerin de kaderi bu olacak. Ben olabildiğince çok film izlenmeli, arşiv yapmaya kasmamalı diyerek yazıyı sonlandırayım ;)

6 yorum:

Görkem PAÇACI dedi ki...

Ben de ancak, çok sevdiğim - tekrar seyredebileceğim ya da arkadaşlarıma seyrettirebileceğim kalitede filmleri arşivliyorum.

Bu arada Serkan arkadaşımız, her filmi - müzik cd'sini özenle cd'ye kaydeder ve kapaklarını da çıktı alıp itinayla arşivler. Diyor ki:

"Önce P2P sunucularını temizlyecekler, sonra da çok arşiv bulunduran P2P kullanıcılarını. P2P iflas ettiğinde, kucağıma düşeceksiniz Nhahahaha!"

Bu da bir bakış açısı tabii :))

Yalçın AYDIN dedi ki...

Ben de o kadar titizdim ama artık değilim, izlediğim filmler kadar konuşurum :)
'War' da fena değilmiş bu arada, dayanamadım izledim :D

Vace dedi ki...

Arşiv falan yalan boşa masraf :P

Yalçın AYDIN dedi ki...

Bu arada d2k da sunucu sorunu var, en baba sunuculaı kapatmışlar mahkeme kararı ile ama sağolsun KAD var, R5 gayet hızlı geliyorlar. Torrent'e ise dosya bulabiliyorsan laf yok, hattı sonuna kadar sömüyorsun.

Şöyel bir hesap yapalım. 3 kafadır haftada bir sinemaya gidiyorsunuz diyelim. 10X3x4=120 YTL aylık, 1440 YTL yıllık yapar. 6 aylık sinema paranıza bir projektör alırsınız evde takılırsınız bacaklarınızı uzata uzata. Bu bakımdan ev sineması gibisi yok bence, çok yaşa R5 demem de ne derim :)

Görkem PAÇACI dedi ki...

:) Peh. Sinemanın sosyal ortamı var bi kere. Hem sinemada her hafta gitmeye değer bir film bulmak güç oluyor, ayda bir anca gidilir :)

Bu hesapla bir projektör almak, 3 yıllık sinema parasına maloluyor ki zaten projektörün ampülü anca o kadar gider diye düşünüyorum.

Uzun lafın kısası, stop making money, start clubbin' ;)

Yalçın AYDIN dedi ki...

NE ortamı yapıyın sen sinemada bakayım :)
Hatunla başbaşa gidersen ortam yaparsın ki bunu kendi evinde çok daha rahat ve fazlasıyla yaparsın ;)
Ev sineması derim başka bişi demem.
Sosyalleşmek için de daha uygun, çağır kalabalık bir grup, tanımadığın hatunlar da olsun içinde, evden bir yere de kaçamazlar, al sana ortam :D

Olay sadece para değil, bacaklarını uzatıp film izlemenin keyfi koltukta yamulup izlemekten çok daha büyük benim için.