28 Ekim 2007 Pazar

Mr.Brooks (2007)

Çok sıradan görünüşlü, gayet iyi durumda olan insanlarların da çok beklenmedik sırlara sahip olabileceklerini anlatan başarılı bir seri katil filmi. Çok ahım şahım değil ama izleyiciyi ekrana bağlamayı çok güzel başarabiliyor. Bu film aslında çok yazabilecek kadar malzeme barındırıyor ama bugün pek de yazasım yok, o yüzden kısa tutacağım.

İnsan Dünya üzerinde yaşayan en enteresan ve karmaşık canlı olduğunu çeşitli yöntemlerle sık sık gözler önüne sürüyor. Bu filmde öldürme dürtüsü ve bunun bağımlılık haline gelmesi ve acaba ailden mi geliyor yani genetik bir olay mı olduğunu izliyor ve düşünüyoruz. Çift kişiliğin etkisi altında olan Bay Brooks (Kevin Costner) 2 yıl ara verdiği dürtüsüne sonunda karşı koyamaz ve alışkanlığına geri döner; bunda diğer kişiliğinin yoğun baskısı da etkilidir. Bay Brooks oldukça uzun süredir bu hobiye sahip olduğu için işinde çok iyidir, her adımını çok dikkatli atar ve geride iz bırakmaz. Bir hatası ona pahalı malolacakmış gibi görünür ama zekasıyla izleyiciyi şaşırtmayı başarır. Filmin son kısmında çok şok edici bir sahne var ama... bu kısım sansürlü ki izleyecekseniz zevkinizi kaçırmayayım :)

İnsan nedir, normal nedir, dürtülerimizin ne kadarını dinlemeliyiz, her insanın sakladığı birşeyler mutlaka var mıdır, gibi sürüyle soru sormamızı sağlayabilecek bir gerilim filmi. Ben izlerken zevk aldım, tavsiye ederim ;)

Benim notum: 7.5 /10 (DVDrip/HLS/ed2k)

2 yorum:

Görkem PAÇACI dedi ki...

Nihayet benim de izlediğim bir filme denk geldik :)

Arabada bulmaca çözerken, Brooks'un bilemeyip arkada oturan yaşlı adamın ( ;) ) bilmesi süperdi bence.

Görkem PAÇACI dedi ki...

Bu arada genel olarak da çok iyi diyorum, kesinlikle izlemeye değer.