6 Ekim 2007 Cumartesi

Ocean's 13 (2007)


Soderbergh'in yönettiği ve sanırım Ocean's serisinin de son filmi olan filmimiz, Danny Ocean ve tayfasının, çok sevdikleri Reuben'in Bank (Al Pacino) tarafından kazıklanmasının verdiği çöküntüyle kalp krizi geçirip yatağa düşmesi üzerine Bank'ten öç alma hikayaleri olarak özetlenebilir. Bu uğurda ikinci filmde kumarhanesini soydukları Benedict'ten (Andy Garcia) bile yardım alıyorlar ki çok ciddi olduklarını göresiniz :)

Film ilk filmle gayet paralel ilerliyor ama o filmlerdeki ince düşünülmüş detaylar bu sefer sanki biraz daha az. Arada çete daldım satılan fotoğraf makinam hakkımda, dağıldım o yüzden, nerede kalmıştım :) Ha diyordum ki hala aksiyon var, hala gülümseten anlar var ama ilk film kadar sarmıyor sanırım. Vegas'ın altında tünel kazarken kimsenin haberi olmaz hem! Tek o otelin mi temeli var sanki de tünel kazarak geniş geniş oraya varabiliyoruz gibi de soru işaretleri oluşturmasa kafamızda sanırım daha tatminkar bir deneyim olurdu.

Özetle bu kadar değerli oyuncuyu bir araya getirebilmek bile başlı başlına bir başarıdır diyebiliriz ve yönetmen koltuğunda Soderbergh olmasaydı muhtemelen bu da olamazdı. Hoşça zaman geçirmek için uygun bir film diyerek bitirelim.

Benim notum: 7/10
IMDB notu: 7.2/10

5 yorum:

Görkem PAÇACI dedi ki...

Fotoda 12 kişiler, biri eksik :)

Bu arada, Ocean's filmlerini güzel kılan bence bir "tarzı" olması :) Belki aynı türün çok daha iyi örnekleri var, ama bunların havası bambaşka :)

Ha, bir de "italyan işi" var.

Yalçın AYDIN dedi ki...

Hepsi de yeniden çevrim aslında yani tarzları da geçmişteki asıl filmlerden gelmekte ve evet Italian Job'ı da çok seveerim, Mini'ler çok çekici :)

Görkem PAÇACI dedi ki...

Ya bu mini'nin neyi var da bu kadar pahalı, az bi güzellik yapsalar da bir gün alabileceğime inansam...

Yalçın AYDIN dedi ki...

senin memlekette üretiliyor artık orada da alamazsan burada hiç alamazsın :P Üretim maliyetini düşürmek için biraz değişiklik yaptılar kasada falan ama hala pahalı. Sanırım öyle olmasını da özellikle istiyorlar ki mini deyince insanların aklında biraz da gucci mucççi gibi hava bıraksın :)

Fatos dedi ki...

Bu kadar değerli oyuncuların yanına yakışıklıda desek :)